Gyakran ismételt kérdések

I. Általános kérdések
1. Mi a Cégírnok?
2. Mi az eGov FMH?
3. Hány gépre telepíthető a program?
4. Nem tudom beírni a licencről az adatokat. Mi a teendő?
5. Annak ellenére, hogy befizettem a licenchosszabbítási díjat, a program figyelmeztet arra, hogy lejárt a licencem. Miért van ez?
6. Mi a teendő, ha megváltoztak az licencfájlban szereplő adataim?
7. Miért nem frissül automatikusan a programom?
8. Mely bankok kártyái alkalmasak internetes fizetésre?
9. Milyen típusú bankkártyákkal lehet fizetni?
10. Lehet-e vásárlókártyákkal fizetni?
11. Lehet-e co-branded kártyákkal fizetni?
II. Cégírnok
1. Milyen hardver- és szoftverfeltételei vannak a Cégírnok használatának?
2. A Cégírnok által lementett adatok (az XML fájl) az elektronikus cégeljárásban felhasználhatók?
3. A Cégírnok korábbi verzióival készített dokumentumaimat fel tudom használni kiindulási alapként a jelenlegi verzióban?
4. A kérelmemet meg tudom nyitni az internetes böngészőmmel is olvasható formában, azonban a szerződésmintát nem. Miért van ez?
5. A kérelmet - ellenőrzés céljából - meg akartam nyitni a programon kívül is, azonban az Internet Explorer/Mozilla csak érthetetlen jelcsoportokat jelenített meg, vagy pedig a következőt írta ki: ’A lap nem jeleníthető meg.’ Mi a teendő?
6. Miért nem tudom elmenteni a szerződésmintát?
7. Milyen adatokat és hogyan tudok átvinni a társasági szerződésből a kérelembe?
8. Mi a teendő, ha hibásnak jelzi a Cégírnok program a kérelmemet?
9. A társasági szerződés is XML formátumú, mégsem tudom ellenőrizni a Cégszolgálat honlapján. Miért van ez?
III. eGov FMH
1. Rendelhetünk-e ügyvédi iroda nevére szóló licencet?
2. Érvényes licenccel rendelkezem, mégsem tudok menteni. Mi a probléma?
3. Az eGov-FMH korábbi verzióival készített dokumentumaimat fel tudom használni kiindulási alapként a jelenlegi verzióban?
4. Hány FMH-t tölthetek ki egy licenccel?
5. Hogyan generálhatok olyan formátumot, amit a mokk.hu-ra fel tudok tölteni?
6. Hogyan tölthetek fel egyszerre több fizetési meghagyást?

I. Általános kérdések

1. Mi a Cégírnok?

A Cégírnok egy intelligens nyomtatványkitöltő szoftver, amely cég- és változásbejegyzési kérelmek kitöltésére szolgál.

2. Mi az eGov FMH?

Az eGov FMH egy intelligens nyomtatványkitöltő szoftver, amely fizetési meghagyás iránti kérelmek kitöltésére szolgál. A programról a http://www.cegirnok.hu/efmh oldalon olvashat részletes leírást.

3. Hány gépre telepíthető a program?

Mindkét programot korlátlan számú számítógépre telepítheti. Azonban ügyeljen arra, hogy érvényes licencét minden alkalommal regisztrálja a programban, különben nem tudja elmenteni az Ön által készített űrlapokat.

4. Nem tudom beírni a licencről az adatokat. Mi a teendő?

A leggyakrabban ez akkor fordul elő, amikor a regisztrációs adatok beírása során valamelyik mezőbe bekerül egy-egy fölösleges szóköz karakter (space), vagy ha egy karaktert elírunk. A nevet és a kamarai nyilvántartási számot eleve csak kijelöléssel, másolással, és a beillesztés ikon megnyomásával tudja beilleszteni, de kérjük, próbálja meg, hogy a további adatokat sem begépeli, hanem a licencadatokat tartalmazó PDF dokumentumból kimásolja (kijelölés, majd Ctrl+C) és bemásolja azokat az alkalmazásban a megfelelő Jogi képviselő rovatba (Ctrl+V) a képviselő adatainak megadásakor.

5. Annak ellenére, hogy befizettem a licenchosszabbítási díjat, a program figyelmeztet arra, hogy lejárt a licencem. Miért van ez?

Miután a licencdíjat befizette, e-mailben megkapta az új licencdokumentumot. Azonban ezzel még nem ért véget a hosszabbítás folyamata. A kiküldött licencfájlban talál egy új regisztrációs kódot, amelyet a tavalyi évhez hasonlóan, be kell vezetni a programba. Ehhez nyissa meg a Cégírnok programot, válassza a bal felső menüsorban található Jogi képviselő menüpont Adatok szerkesztése almenüt. A felugró ablakban kattintson a Licenc hosszabbítása gombra, majd másolja be a kapott licencfájlban található regisztrációs kódot.

6. Mi a teendő, ha megváltoztak az licencfájlban szereplő adataim?

Kérjük, jelentkezzen be a www.cegirnok.hu felületen a felhasználó bejelentkezési adataival, majd a Licenceim menüpontban válassza ki az érintett licencet. A lenyíló részletező lap alján kattintson az adatok megváltoztatására. Kérelmét 16 órán belül megválaszoljuk, és kiállítjuk az új regisztrációs kódját, amennyiben a változtatás érinti azt. Az új kódot a szokott módon tudja regisztrálni az alkalmazásban, de az adatok felvétele előtt törölje előző regisztrációját.

7. Miért nem frissül automatikusan a programom?

Ennek több oka is lehet. Először is, ellenőrizze, hogy a programban be van-e állítva az automatikus frissítés. A bal felső oldalon található menüsorban az Egyéb menüpont fölé mozgatva az egeret, a legördülő menüben láthatja, hogy az Automatikus frissítés almenü előtt van-e pipa, vagy nincs. Ha nincs, kattintson a szövegre! Ha van, akkor a problémát más okozza. Valószínűleg a számítógépen található tűzfal nem engedi, hogy a program elérje az internetet. Érdemes tehát megnézni a tűzfal beállításokat.

8. Mely bankok kártyái alkalmasak internetes fizetésre?

Minden olyan VISA és Eurocard/MasterCard (EC/MC) kártyával, amely internetes fizetésre a kártyakibocsátó bank által engedélyeztetve lett, valamint a kifejezetten internetes használatra hivatott webkártyák.

9. Milyen típusú bankkártyákkal lehet fizetni?

A VISA és az Eurocard/Mastercard dombornyomott kártyáival, illetve egyes VISA Electron kártyákkal. A VISA Electron kártyák interneten történő használatának lehetősége a kártyát kibocsátó banktól függ. A CIB által kibocsátott VISA Electron típusú bankkártya használható interneten történő vásárlásra.

10. Lehet-e vásárlókártyákkal fizetni?

Hűségpontokat tartalmazó, kereskedők/szolgáltatók által kibocsátott pontgyűjtő kártyákkal nem lehet interneten fizetni.

11. Lehet-e co-branded kártyákkal fizetni?

Bármilyen olyan co-branded kártyával lehetséges fizetni, amely internetes fizetésre alkalmas MasterCard vagy VISA alapú kártya.

II. Cégírnok

1. Milyen hardver- és szoftverfeltételei vannak a Cégírnok használatának?

A Cégírnok alkalmazás Microsoft Vista, Windows 7, Windows 8, Windows 8.1 és Windows 10 operációs rendszer környezetben működik, abban az esetben, ha az operációs rendszer régió beállításai Magyarországra vonatkoznak (a Vezérlőpulton (Control Panel) a nyelv és területi beállításoknál beállítható). Az alkalmazás telepítését követően a Cégírnok a Windows Start menüjéből az alkalmazások között, a Cégírnok almenüpontból indítható más, Microsoft környezetben megszokott alkalmazásokhoz hasonlóan.

2. A Cégírnok által lementett adatok (az XML fájl) az elektronikus cégeljárásban felhasználhatók?

Igen, a Cégírnok által generált .xml kiterjesztésű adatfájlok az elektronikus cégeljárásban felhasználhatók. Az alkalmazás folyamatosan követi a KIM által esetleg frissített tartalmi előírásokat (az adatok szerkezetére vonatkozó szabályrendszert) és annak változása esetén új verziót teszünk közzé. Az új Cégírnok verzió megjelenéséről és hozzáférési lehetőségéről az alkalmazás indításakor - internetkapcsolat fennállása esetén - a felhasználó értesítést kap.

3. A Cégírnok korábbi verzióival készített dokumentumaimat fel tudom használni kiindulási alapként a jelenlegi verzióban?

Igen, fel. Az utóbbi időben mindig külön figyelmet fordítunk arra, hogy a program új verziójával meg lehessen nyitni a korábbi verzióval készült kérelmet. Fennakadás akkor fordulhat elő, ha régóta nem frissítette a programját, és nagyobb váltást kell egyszerre áthidalnia a programnak. A 3.0-s verzió előtt készített kérelmeket azonban nem támogatja a program. Használat előtt mindig győződjön meg arról, hogy a legújabb verziót használja-e!



Erről a következőképpen győződhet meg: Miután megnyitotta a Cégírnok programot, a verziószámot a program jobb alsó sarkában láthatja. Ennek a számnak a honlapunkon (www.cegirnok.hu) közzétett legfrissebb program verziószámával kell megegyeznie. Honlapunkon az aktuális verziószám a kezdőlapon, a Cégírnok letöltése gomb alatt található.

4. A kérelmemet meg tudom nyitni az internetes böngészőmmel is olvasható formában, azonban a szerződésmintát nem. Miért van ez?

Azért fordulhat elő az, hogy a kérelmét a böngésző olvasható formában jeleníti meg, a szerződésmintát viszont nem, mert a szerződésminták esetében hiányzik a szükséges fordítóprogram. A Cégszolgálat tette lehetővé azt, hogy a kérelmek az "interneten is olvashatóak" legyenek. A szerződésminták azonban nem tartoznak abba a körbe, amit a Cégszolgálat fordítóprogramja értelmez. Így ezeket a Cégírnok programmal tudja megnyitni és ellenőrizni, szimplán a "fájlnévre kattintva" nem. Ez nem befolyásolja azonban a szerződésminták elfogadhatóságát.

5. A kérelmet - ellenőrzés céljából - meg akartam nyitni a programon kívül is, azonban az Internet Explorer/Mozilla csak érthetetlen jelcsoportokat jelenített meg, vagy pedig a következőt írta ki: ’A lap nem jeleníthető meg.’ Mi a teendő?

A problémát valószínűleg az okozza, hogy az internetes böngésző biztonsági beállításai nem engedik az XML-lapok megjelenítését.

A következő lépések követésével azonban engedélyezni tudja a megjelenítést. (Internet Explorerre elkészítve, más programban némi eltéréssel találkozhat) .


  1. Indítsa el az internetes böngészőjét! (Internet Explorer, Mozilla Firefox, Opera, stb.)

  2. A bal felső sorban található Eszközök menüpontot választva, a legördülő menüsorból kattintson a Beállítások almenüre (Internetbeállítások)

  3. Ezen belül a Biztonság fület válassza!

  4. Itt a Zóna biztonsági szintje felirat alatt az Egyéni szint gombra kell kattintani.

  5. Az itt található hosszú felsorolásból a Hozzáférés más tartományokban található adatforrásokhoz feliratút kell kikeresni és a jelölést engedélyezésre átállítani.


Amennyiben az átállítás sikerült, a lapok meg fognak jelenni olvasható formában.

6. Miért nem tudom elmenteni a szerződésmintát?

Mielőtt kiválasztja az elkészíteni kívánt szerződésmintát, győződjön meg róla, hogy a program felső sávjában található Jogi képviselő: ? rovatnál kiválasztott-e érvényes licenccel rendelkező jogi képviselőt! Ha elmulasztotta kiválasztani, a szerződésminta kitöltése során, illetve befejezésekor is kiválaszthatja a jogi képviselőt. Amíg azonban nincsen kijelölve, a szerződésmintát nem fogja tudni elmenteni.

7. Milyen adatokat és hogyan tudok átvinni a társasági szerződésből a kérelembe?

A társasági szerződés és a kérelem között jelenleg a címeket, illetve a természetes személy tagokat lehet átvinni. Ezen felül magán a kérelmen-, vagy a szerződésen belül is lehetőség van a korábban beírt személyek, illetve címek újrafelhasználására.



Ahogy az adott rovatra kattint, az automatikusan felajánlja a cím, illetve a személy másolásának lehetőségét. A gombra kattintva a felugró ablakban választhatja ki, hogy melyik korábban használt adatot kívánja újrafelhasználni.

8. Mi a teendő, ha hibásnak jelzi a Cégírnok program a kérelmemet?

Ha azt észleli, hogy a Cégírnok program valamelyik rovatot, oldalt hibásnak jelöl, annak ellenére, hogy úgy véli, helyesen töltötte ki, először az egerét a piros X jel fölé mozgatva, olvassa el figyelmesen a felugró szöveget, amely a lehetséges hibáról tájékoztat! Próbálja meg a jelzett hibát kijavítani, ha pedig ez sem vezet eredményre, ellenőrizze a kérelmet a Cégszolgálat honlapján. Ennek címe a következő:
http://www.e-cegjegyzek.hu/cegnyomtatvany_validator.cgi



Amennyiben az oldal a nyomtatványát megfelelőnek találja, nyugodtan beküldheti, az informatikailag helyes, tehát a Cégszolgálat - nem a Cégbíróság! - el fogja fogadni.



Ez azért lehetséges, mert sok esetben a Cégírnok program jelölései tájékoztató jelleggel kerültek megadásra, a leginkább általános helyzet helyességét figyelembe véve.



Ha az oldal is hibásnak találja a kérelmet, kérem, keresse meg Ügyfélszolgálatunkat!

9. A társasági szerződés is XML formátumú, mégsem tudom ellenőrizni a Cégszolgálat honlapján. Miért van ez?

Habár a szerződésminta is XML sémában készül el, ennek a Cégszolgálathoz való beküldése egészen más módon történik, mint a kérelemé. A kérelmet azért készíti XML sémában a program, hogy megoldhatóak legyen a kérelmek és a szerződések közti adatátvitelek. Azonban, ahogy a gyakorlatban is láthatja, a szerződésmintákat az elkészítés után kinyomtatja, majd visszascanneli, és így egészen új típusú dokumentum lesz (.pdf, .doc). A Cégszolgálat az ilyen kiterjesztésű dokumentumokat pedig nem veti alá informatikai ellenőrzésnek.



Ezért továbbá, ha a társasági szerződéssel kapcsolatban kap elutasító végzést, az bizonyosan nem az informatikai ellenőrzés miatt, és nem a Cégszolgálattól jött, hanem már érdemi végzés.

III. eGov FMH

1. Rendelhetünk-e ügyvédi iroda nevére szóló licencet?

Erre nincsen lehetőség. Jogszabály határozza meg, hogy a jogosult képviselője csak természetes személy lehet, ezért a licencet sem tudjuk ügyvédi iroda nevére kiállítani, csak természetes személyre. Az eGov FMH program oly módon érzékeli a felhasználói licenc érvényességét, hogy minden nyomtatványba a licencről illeszti be a jogosult képviselőjének adatait.

2. Érvényes licenccel rendelkezem, mégsem tudok menteni. Mi a probléma?

A bal felső sorban található Mentés ikont akkor tudja aktiválni, ha a jogosultnak van a nyomtatványban megadott képviselője, és ez a személy érvényes, és a programban is aktivált licenccel rendelkezik.



Az eGov FMH program használata során licencadatai alapján egy gombnyomással kitöltheti a jogosult képviselője/meghatalmazottja mezőt saját adataival.



A képviselő helyén kiválaszthatja a beregisztrált licencek közül az éppen alkalmazandót. Amennyiben csak egy licenccel rendelkezik, automatikusan az adott licenc adatai jelennek meg. Az "OK" gombra kattintva az adatok bekerülnek a nyomtatványba.



Amennyiben másik képviselőt szeretne beválasztani, a beillesztés gombbal tudja ismét előhívni a felugró ablakot.

3. Az eGov-FMH korábbi verzióival készített dokumentumaimat fel tudom használni kiindulási alapként a jelenlegi verzióban?

Igen, fel. Mindig külön figyelmet fordítunk arra, hogy a program új verziójával mindig meg lehessen nyitni a korábbi verzióval készült kérelmet. Fennakadás akkor fordulhat elő, ha régóta nem frissítette a programját, és nagyobb váltást kell egyszerre áthidalnia a programnak. Használat előtt mindig győződjön meg arról, hogy a legújabb verziót használja-e!



Erről a következőképpen győződhet meg:



Miután megnyitotta az eGov FMH programot, a verziószámot a program jobb alsó sarkában láthatja. Ennek a számnak a honlapunkon (www.cegirnok.hu) közzétett legfrissebb program verziószámával kell megegyeznie.



Honlapunkon az aktuális verziószám a nyitólapon, az eGov FMH letöltése gomb alatt található.

4. Hány FMH-t tölthetek ki egy licenccel?

Az eGov FMH licencének érvényessége időtartamra, és nem kitöltésre vonatkozik. A licenc kibocsátásától számított 365 napon belül korlátlan számú fizetési meghagyást tölthet ki egyazon licenccel.

5. Hogyan generálhatok olyan formátumot, amit a mokk.hu-ra fel tudok tölteni?

A MOKK rendszere csak a .zip kiterjesztésbe tömörített, elektronikus aláírással ellátott e-aktákat tudja elfogadni. A tömörítéshez kövesse a következő lépéseket:


  1. Miután elkészült a nyomtatvány kitöltésével, mentse el azt a saját számítógépe tallózójába!

  2. Az elektronikus aláírást generáló programjával helyezze az elmentett fizetési meghagyást egy külön elektronikus mappába, majd lássa el aláírással!

  3. Visszatérve az eGov FMH programba kattintson a bal felső menüsor Beadás... gombjára, majd a Zip-kezelő menüt választva generáljon új zip-fájlt!


Figyelem! A mokk.hu-ra feltöltendő anyagoknál fontos, hogy a fájlok nevei ne tartalmazzanak ékezetet és nagybetűt! Egy zip-fájlba tetszőleges számú elektronikus akta kerülhet.

6. Hogyan tölthetek fel egyszerre több fizetési meghagyást?

Az eGov FMH program lehetővé teszi, hogy ne egyesével, hanem egyszerre nyújtson be tetszőleges számú fizetési meghagyást. A tömeges benyújtáshoz kövesse a következő lépéseket:


  1. Az elektronikus aláírást generáló programjával helyezze az elmentett fizetési meghagyást külön-külön elektronikus mappákba, majd lássa el aláírással!

  2. Visszatérve az eGov FMH programba kattintson a bal felső menüsor Beadás... gombjára, majd a Zip-kezelő menüt választva generáljon új zip-fájlt!

  3. Egy zip-fájlba tetszőleges számú elektronikus akta kerülhet.


A zöld + jel segítségével adja hozzá azokat az elektronikus mappákat, amelyeket fel szeretne tölteni a mokk.hu-ra. Ezután kattintson a Mentés gombra! A kapott zip-fájl így egyszerre teszi lehetővé a benne lévő tetszőleges számú elektronikus mappa egyidejű benyújtását.